Į ką reikėtų atkreipti dėmesį, ieškant motyvuotų darbuotojų?

 

Prieš pradedant žmonių atranką, reikia pasidaryti „namų darbus“ – t.y. nuoširdžiai atsakyti į žemiau pateiktus klausimus.

 

1. Kurios pozicijos Jūsų įmonėje yra pačios svarbiausios? Tai dažniausiai yra strateginės pozicijos – tokios, be kurių darbas, procesai įmonėje vykti negalėtų.

 

2.  Kokiomis kompetencijomis ir charakterio savybėmis pasižymi geriausi Jūsų įmonės darbuotojai? Įsivardinkite penkias kertines charakterio savybes ir penkias kertines kompetencijas ir, sudarę darbuotojų sąrašą, pagalvokite, kokias savybes ir kompetencijas turi kiekvienas žmogus. Jei iš penkių kompetencijų trūksta dviejų ir daugiau – vertėtų galvoti apie darbuotojo ugdymą arba jo pakeitimą kitu. Charakterio savybės – „lankstesnė“ tema. Esant tam tikriems neatitikimams patartina su žmogumi kalbėtis –  paaiškinti, kokie dalykai Jūsų netenkina ir kur darbuotojas turėtų susiimti, keisti savo elgesį ar darbo metodus.  

 

3. Kodėl Jūsų geriausi darbuotojai dirba būtent Jūsų įmonėje? Kas juos motyvuoja, skatina pasilikti, užuot ieškojus naujos darbo vietos?

 

4. Kodėl geriausi specialistai turėtų norėti ateiti į Jūsų kompaniją? Tai apgalvoję ir sukonkretinę, ieškodami naujų darbuotojų įtraukite į darbo skelbimą.

 

5. Ar darbuotojų paieškos procesas yra pakankamai efektyvus: per kiek laiko surandate žmogų ir ar tai Jus tenkina bei kiek paieškos kanalų naudojate? Paieškos procesas bus efektyvus naudojant keturis ir daugiau kanalų. Darbo skelbime pateikite pas Jus dirbančių žmonių atsiliepimus ar trumpą video medžiagą su vadovo prisistatymu ir kvietimu prisijungti prie komandos.

6. Kokį pirmą įspūdį Jūsų įmonė sudaro potencialiam darbuotojui? Kokie žmonės jį pasitinka?

 

7. Ar, prireikus atsisveikinti su darbuotoju, jo užimtos pozicijos darbus galima išskaidyti, atiduoti kitiems arba automatizuoti? Esant galimybei, toks pasirinkimas gali būti 50-60% finansiškai naudingesnis nei naujo žmogaus paieškos ir įdarbinimas. Pagalvokite apie dalies įmonės veiklų perdavimą išoriniams tiekėjams. Jei tai įmanoma, pasinaudokite galimybe dirbant mažiau uždirbti daugiau.  

 

8. Rinkite grįžtamąjį ryšį iš pas Jus ar su Jumis dirbančių/dirbusių žmonių – darbuotojų, klientų ar partnerių. Pasidomėkite, kaip jie kalba apie Jūsų įmonę, ką pasakoja savo artimiesiems, pažįstamiems? Ar jų skleidžiama informacija gali tapti reklama Jūsų kompanijai, o gal priešingai – išgirdę atsiliepimus potencialūs darbuotojai bus linkę Jūsų įmonės vengti?

 

9. Kurkite įmonės reputaciją. Darykite tai nuolat. Galite pasitelkti socialinius tinklus: kalbėkite apie tai, kuo gyvenate, dalinkitės paprastomis, nuoširdžiomis žinutėmis. Išmėginkite savo įmonę dalyvaudami patraukliausio darbdavio konkurse.

 

10. Susisiekite su žmonėmis, kurių neįdarbinote. Pasiteiraukite, kokį įspūdį paliko apsilankymas Jūsų įmonėje – tai taip pat gali būti puiki investicija į ateitį kuriant patrauklų įmonės įvaizdį.