Tegul ši sėkmės istorija pasiekia tuos, kuriems būtent dabar reikia teisingo sprendimo, tuos, kurie ieško kelio į harmoningą vadovavimą, kokybiškesnį asmeninį gyvenimą ir tiesiog – naują gyvenimo etapą. Ir dar ši istorija sudomins tuos, kurie svajoja nebedirbti samdomo darbo, tačiau nežino, kaip pradėti savo verslą ar jam vadovauti. Būtent taip nutiko vilniečiui, gydytojui anesteziologui reanimatologui Lukui Balčiūnui. Prieš trejus su puse metų, dar būdamas etatiniu universitetinės ligoninės gydytoju, Lukas atidarė pirmąją kliniką, kurioje dirbo dvidešimt žmonių.

Šiandien jiedu su žmona valdo dvi klinikas, turi per šimtą darbuotojų, o verslo pajamingumas išaugo nuo 100 tūkstančių iki 3 milijonų eurų per metus. Pasak Luko, pasiekti greitų rezultatų jam padėjo Tęstinių mokymų centro mokymai: DaVinci 365® ARCHITECTUS, DaVinci 365® ARTIFEX ir PHRONESIS vadovų akademija®.

Lukai, sėkmės istorijos visada labai įkvepia, o jūsiškė apskritai skamba neįtikėtinai. Esate gydytojas, nuo nulio sukūręs nuosavą verslą, kurio pajamingumas per kelis metus pasiekė milijonus eurų. Nuo ko viskas prasidėjo?

Mintis dėl klinikos atėjo natūraliai, kai pradėjau matyti ne tik darbo intensyviojoje terapijoje privalumus, bet ir trūkumus, kai išgaravo jaunatviškos iliuzijos, kad „išgelbėsiu“ pasaulį. Vargino darbas naktimis, sunkiai suderindavau profesinę veiklą ir laisvalaikį, atsirado lėtinis nerimas, nuovargis. Per dešimtį darbo metų esu turėjęs mažiausiai keturis perdegimo epizodus, kurie užtrukdavo po kelis mėnesius. Sykį vaikštinėjau su žmona (ji taip pat – gydytoja) ir vaiku parke, ir sugalvojome, kad galbūt galėtume įsteigti mažą privatų gydymo paslaugų kabinetą. Dabar, kai ši mintis virto dviem „Gerovės klinikomis“, pasižiūrime į save prieš penkerius metus ir juokiamės – buvome tikri naivuoliai, nežinojome, nei ko tikėtis, nei kam pasiruošti.

Kai kūrėte verslą, kas pareikalavo daugiausiai jėgų, tapo tikru iššūkiu?

Pirmiausia, nemokėjome kokybiškai planuoti laiko, todėl vargino laviravimas tarp visų veiklų: pagrindinio darbo ligoninėje, dėstymo, laisvalaikio, kasdienių šeimyninių rūpesčių ir naujos, neapibrėžtos klinikos veiklos. Sunku buvo dar ir tai, kad neturėjome aiškios vizijos – veiksmų plano, pinigų srautų skirstymo patirties, reikiamų santaupų. Ir žinoma, kaip ir daugelis, turėjome baimių. Pavyzdžiui, – ką darysime, jei bankrutuosime, ar kaip susidėlioti darbus, kad savo klinikoje nedirbtume ir administratoriais, ir gydytojais, ir buhalteriais. Pirmaisiais mėnesiais panašiai ir buvo, todėl priėmiau realybę ir nenuginčijamą faktą – aš neturiu vadovavimo patirties, vadovais negimstama – tiesiog reikia eiti, mokytis ir vadovauti.

Kaip ir pagal ką rinkotės mokymus?

Iš pradžių dalyvavau trijų mėnesių trukmės mokymuose viduriniosios grandies vadovams. Tai buvo geras startas, kad suprasčiau, kas apskritai yra tas vadovavimas, tačiau tuo metu dar tik kūrėm „Gerovės kliniką“, neturėjau, kur pritaikyti žinių ir greitai jas pamiršau. Dirbdamas gydytoju jau turėjau gerai suformuotą įgūdį nuolat mokytis, nes šioje profesijoje tai būtina, tad pagalvojęs supratau, kad trumpi ir paviršiumi „praplaukiantys“ vadovų mokymai nesuteiks man tiek naudos, kiek ilgesni ir gilesni. Pradėjau ieškoti būtent tokių ir radau Tęstinių mokymų centro organizuojamus vadovų mokymus.

Papasakokite, kokius Tęstinių mokymų centro mokymus praėjote ir ko juose išmokote?

Baigiau PHRONESIS vadovų akademija® ir DaVinci 365® ARCHITECTUS, mokymus, šiuo metu baiginėju DaVinci 365® ARTIFEX mokymų programą. Galime pradėti nuo to, kad pirmą kartą gyvenime apskritai pradėjau kelti konkrečius tikslus, juos užsirašyti, matuoti ir įgyvendinti iki tam tikros datos. Daugelis tų tikslų mūsų verslui buvo pamatiniai: susikurti įmonės viziją, išgryninti penkis pagrindinius įmonės tikslus, užtikrinti daugiau nei 400-tus konsultacijų per savaitę. Atsirado ir asmeninių tikslų bei iššūkių: mažinti darbų atidėliojimą, eiti laiku miegoti, išmokti skirti daugiau laiko poilsiui, šeimai, mažiau dirbti, planuoti kokybiškai. Viso to mokiausi nuosekliai: PHRONESIS vadovų akademija® programoje išmokau planuoti laiką, deleguoti užduotis, formuluoti ilgalaikius ir trumpalaikius tikslus, įmonės viziją, kurti procesus. DaVinci 365® ARCHITECTUS mokymuose šiuos įgūdžius dar tobulinau, daug dėmesio skyriau naujų, naudingų įpročių formavimui. DaVinci 365® ARTIFEX yra apie prigimtinių talentų įgalinimą, dar išsamesnį savęs pažinimą – vertybių, tikslų, savivertės. Šiuos mokymus dar tęsiu.

Kas tapo didžiausiu jūsų atradimu Tęstinių mokymų centro mokymuose? Ką sužinojote apie save svarbaus, keičiančio?

Didžiausias atradimas – kad vadovavimas nėra vien apie kontrolę ar sprendimų priėmimą. Tai gebėjimas ugdyti kitus ir kurti erdvę, kurioje komanda gali klestėti. Išsikelti įmonės tikslai suteikė veiksmams aiškią kryptį, padėjo nesiblaškyti. Na, o išmokęs deleguoti darbus kitiems, turiu laiko vadovo pareigoms, verslo vystymui, plėtrai ir žinoma – sau. Supratau, kad kol nemoki vadovauti sau, nelabai seksis būti lyderiu ir kitiems.

PHRONESIS vadovų akademija® mokymuose kiekvienas dalyvis turi asmeninį mokymų Trenerį. Papasakokite, kuo jis padėjo?  

Gavau daug asmeninio dėmesio, palaikymą sudėtingesniais laikotarpiais ir todėl galėjau priimti kokybiškesnius verslo sprendimus.  Treneris padėjo išsigryninti, kas yra tikslinis mūsų paslaugų klientas, kodėl žmonės turėtų rinktis būtent mūsų kliniką, suformuluoti ilgalaikius įmonės tikslus, viziją, užtikrino, kad nepaklysčiau juos įgyvendindamas, prižiūrėjo pokyčio progresą. Labai padėjo konkretūs patarimai apie komandą – darbuotojų pasirinkimą, priėmimą, atleidimą, konfliktų sprendimą. Ir dar Treneris nuolat primindavo, kaip svarbu išlaikyti balansą tarp veiklos, laisvalaikio ir laiko su šeima.

Kada pajutote tiesioginę mokymų naudą verslui?

Viskas vyko nuosekliai – daugėjo žinių, daugėjo ir kokybinių pokyčių versle. Pavyzdžiui, pagerinome pacientų užrašymo sistemą, bendravimo telefonu, vizito atšaukimo procesus – atsirado galimybė padidinti konsultacijų kiekį ir uždirbti daugiau pinigų plėtrai. Panašiai gerinome procesų kokybę ir kitose srityse. Startavome su dvidešimčia darbuotojų 2021 metų rugsėjį ir iki dabar „užaugome“ penkis kartus. Dabar turime šimtą aštuonis darbuotojus, du padalinius, organizuojame mokymus ir planuose yra dar du dideli projektai. Supratome, kad jeigu sukursime jaukumą savo darbuotojams, jie skleis jį ir mūsų klientams. Laikėmės šių vertybių, komanda mumis patikėjo – ir visko, ką planavome, pasiekėme. Mūsų sėkmei tikrai padėjo mokymuose gautos ir pritaikytos žinios.

Ar kažkam jau rekomendavote Tęstinių mokymų centro mokymus ir kaip manote, kam jie labiausiai tiktų?

Rekomendavau ir rekomenduoju. Tinka ir mano situacijoje esantiems, ir jau stabilų verslą sukūrusiems vadovams. Manau, gera pradžia būtų PHRONESIS vadovų akademija® RATIONALIS mokymai, jie tikrai naudingi kiekvienam vadovui – kiek turėsite drąsos keistis, tiek ir gausite naudos iš mokymų.

 

PHRONESIS vadovų akademijos® Treneris, valdybos narys, Tomas Stonys

Jau netrukus pradėsiu dirbti su naujai besirenkančia vadovų grupe. Į PHRONESIS vadovų akademija® RATIONALIS mokymus dažniausiai ateina vadovai, kurie jaučiasi nuolat „gesinantys gaisrus“ versle: nieko nesigauna, žmonės nedirba taip, kaip norėtųsi, darbai lipa vienas ant kito, rezultatų nėra. Mūsų statistika rodo, kad 70 procentų į mokymus atėjusių vadovų skundžiasi, kad nemoka vadovauti ir deleguoti darbų, jie patys dirba tuos darbus ir, žinoma, pervargsta, perdega. Dažniausiai paaiškėja, kad tikroji šių problemų priežastis slypi paties vadovo įpročiuose ar nuostatose. Todėl pirmiausiai dirbame ties asmeniniais pokyčiais – kokie žmogaus tikslai, vertybės, kokie įpročiai jį augina, kelia į viršų, o kurie kenkia? Vėliau pereiname prie etapo, kur išmokstama suprasti, ką ir kaip daryti, kad žmonės norėtų dirbti savo darbą, jaustųsi įsitraukę, kaip teisingai kelti tikslus ir deleguoti darbus, kad vadovui liktų laiko dirbti savo darbą – vesti įmonę į priekį, vystyti, plėtoti verslą. Kitaip tariant – formuojame praktinius įgūdžius ir įpročius efektyviam vadovavimui.

Versle svarbu suprasti daug dalykų: kaip dėliojami planai, kaip ieškoma klientų, kaip formuojama komanda, kaip atrenkami tinkami žmonės, kuriami pozityvūs santykiai su jais, kaip motyvuojama, kaip organizuojamas žaliavų tiekimas, deramasi ir t. t. Visa ši verslo procesų virtinė teoriškai yra sudėtinga, praktiškai – kai suvokiama, tada viskas yra gana paprasta. Toks ir yra PHRONESIS vadovų akademija® RATIONALIS mokymų tikslas – duoti vadovams kuo paprastesnius ir kuo efektyvesnius „įrankius“, kad vietoj dvylikos darbo valandų jie galėtų dirbti keturias ar penkias valandas, o kitą laiką skirtų strategavimui, darbui su žmonėmis, bendravimui, partnerių paieškai, tikslų formavimui.

Luko sėkmė tikrai įkvepianti, tiesą sakant, nemažai vadovų, kurie praeina Tęstinių mokymų centro mokymus, įgyvendina savo pradinius pajamų ar pelno tikslus ar net viršija juos. Kartais jie stebisi: kaip čia taip, dirbu mažiau nei anksčiau, o pelnas padvigubėjo ar patrigubėjo! Žinoma, daug kas priklauso ir nuo finansų supratimo, pavyzdžiui, Luko atveju, aiškinomės, kaip valdomi finansai įmonei augant – kada galima priimti naujus žmones, plėsti paslaugų sąrašą ir t. t. Turėti veiksmų strategiją – kaip ir kokie žingsniai darys įtaką finansiniams rezultatams – labai svarbu. Tad naujojoje PHRONESIS vadovų akademija® RATIONALIS programos grupėje laukiu tų, kuriems nusibodo, kad jų darbuotojai „nedirba“ ir jų „neklauso“, kurių verslai lyg augo, o dabar kažkodėl užstrigo, ir tų, kurie norėtų uždirbti daugiau pinigų, bet nežino, kaip.