Lietuvoje ir pasaulyje paplitęs koronavirusas daugeliui mūsų atnešė naujas patirtis. Iš pagrindų pasikeitė darbas įmonėse – didžioji dalis komandų persikėlė dirbti iš namų, o tai daro įtaką bendravimui bei komandinio darbo procesų vykdymui. Šiuo laikotarpiu vadovams reikia atkreipti dėmesį į tai, kaip elgtis ir komunikuoti su savo darbuotojais. Dabar įmonės viduje yra ypač svarbu nuolat teikti tikslią, aiškią ir patikimą informaciją.  

Vienas neišvengiamų nuotolinio darbo padarinių – prarandamas kasdienis ryšys tarp vadovo ir darbuotojų, kuris gali įtakoti bendro vienybės jausmo sumažėjimą komandoje. Neuroekonomistas Paul'as Zak'as pastebėjo, kad biologiškai esame linkę duoti, mainais gaunant atsaką atgal. Tuo paremta visa šiuolaikinė visuomenė. Todėl šiuo metu kiekvienam vadovui – ypač svarbu kurti kuo stipresnį žmogiškąjį ryšį komandoje. Vadovas turi būti lengvai pasiekiamas, turi suteikti patikimus ir užtikrintus atsakymus, kad stiprėtų komandos noras įsitraukti ir dirbti vardan bendrų tikslų. Tai padės puoselėti vienybės jausmą įmonėje šiuo įtemptu laikotarpiu.

 

 

Ką daryti, kad komanda ir toliau siektų bendrų tikslų, taip pat efektyviai, kaip ir anksčiau?

Kokybiška komunikacija įmonės viduje gali padėti suvaldyti kintančius procesus. Svarbu taikyti tris pagrindinius komunikacijos principus: 

  •     1. skaidrumas;
  •     2. supratimas;
  •     3. atsakomybė.
  •  

Remiantis šiais principais, imkitės 6 žingsnių, kurie padės užtikrinti efektyvią komunikaciją įmonės viduje.

1. Kas savaitę skirkite 15-30 minučių savo laiko bendravimui su kiekvienu darbuotoju. Šiam tikslui naudojamos vaizdo susitikimų platformos: „Zoom“, „Skype“ ar kitos. Pokalbio metu Jums nereikia gilintis į išsamią informaciją, užtenka užduoti kelis svarbius klausimus:

  •    - Kas šiuo metu Jums yra svarbu?
  •    - Ar turite tai, ko Jums reikia ir kaip aš galiu padėti?
  •    - Ar Jums ir Jūsų šeimai viskas gerai?
  •  

Šiandien vadovams ypač svarbu parodyti dėmesį darbuotojams, klausti ir išklausyti. Net jeigu negalėsite padėti ar išspręsti jų problemų, svarbu parodyti rūpestį. Empatija ir abipusis supratimas krizinėse situacijose yra vienas iš svarbiausių momentų komunikacijoje. 

2. Pažinkite pilną savo auditoriją. Nors šiuo metu svarbiausi turi būti užkrėstų regionų darbuotojai ir tie, kuriems gali kilti pavojus, daug platesnei auditorijai reikės organizacijos pasitikėjimo ir lyderystės. Kiekvieno tokio įvykio metu, svarbu sustiprinti prekės ženklą, įmonės strategiją ir kurti tikslo siekiančios bei atsakingos organizacijos įvaizdį.

3. Komunikuokite aiškiai ir nuosekliai. Būtina nuoširdžiai įvertinti tai, ką organizacija gali padaryti ir suprasti bei pripažinti, kad bus tokių dalykų, kurių nepavyks sukontroliuoti. Pagrindinė žinutė darbuotojams – įmonė daro viską, ką gali ir visa komanda šiame etape turi veikti kartu. Svarbu parodyti darbuotojams, kad jų įsitraukimas ir produktyvumas šiandien yra ypač reikalingas. Siekiant išlaikyti kokybišką komunikaciją, kiekvienam vadovui svarbu išlikti efektyviu ir stiprinti vadovavimo įgūdžius.

4. Susikoncentruokite į ateities perspektyvas. Svarbu būti atviram apie galimas rizikas ir tuo pačiu suvaldyti darbuotojų baimės faktorių. Socialinė medija, žiniasklaida, šiuo metu kelia didelį nerimą, tačiau atsižvelgiant į pasaulio gyventojų skaičių, mirtingumą ir infekcijos plitimą, koronavirusas nėra toks pavojingas. Neatmesdami rizikų, padėkite žmonėms susidaryti aiškų ir patikimą vaizdą apie tai, kas vyksta.

5. Pirmiausia – pareiga rūpintis. Jei darbuotojai užsikrečia, svarbiausia organizacijos pareiga yra pasirūpinti jais, jų šeimos nariais ir kolegomis. Sutrikdyti darbo procesai turės įtakos klientams, tačiau jei poveikis bus apribotas, pasekmės bus tik laikini nepatogumai. Jie įvyks todėl, kad organizacija daro viską, ką gali, kad apsaugotų savo žmones ir visuomenę.

6. Pasiruoškite ateičiai. Tokie įvykiai gali sukelti netikėtų pasekmių, todėl svarbu pasiruošti įvairiems, net mažiausiai tikėtiniems scenarijams, kurie padėtų organizacijai ateityje. Aptarkite šiuos klausimus:

  •    - Kas blogiausio gali nutikti? 
  •    - Kaip gali būti paveikta organizacijos reputacija? 
  •    - Kokių veiksmų galime imtis, atsižvelgiant į kiekvieną scenarijų?
  •  

Koronaviruso plitimas yra beprecedentis įvykis, kuris sukėlė naujų iššūkių įmonėms ir jų komandoms Lietuvoje ir pasaulyje. Nors dar laukia ilgas kelias, įmonės pakankamai greitai ir efektyviai reaguoja, susitelkdamos į tai, kaip teisingai komunikuoti krizių metu. Nuoseklios ir efektyvios komunikacijos palaikymas gali padėti įmonėms susitvarkyti su šiuo iššūkiu ir išlaikyti vienybės jausmą komandoje. Laikykitės šių komunikacijos principų – jie padės sėkmingu keliu eiti ir tada, kai ši krizė pasibaigs.